Grincs Bia karácsonya...

Sziasztok!💛

"Ünnepet nem is vehetsz boltban, mert az ünnep inkább benned, legbelül van." - Grincs



Nem magyarázkodni szeretnék, nem akarok panasz áradatot zúdítani világunkra és legfőképp nem áll szándékomban mások ünnepi hangulatára ráhúzni, a rossz érzéseimet.

Úgy gondoltam, talán kéne beszélnünk egy kicsit erről a karácsonyról. Hogy mit is jelent ez az emberek számára.

Nehezen jött a karácsonyi hangulat, főleg hogy október vége óta semmi másból nem állnak ki a boltok, hogy a csoki mikulást tolják, szegény hétköznapi halandók arcába. Hangot is adtam, nem tetszésemnek, egy insta posztom alatt.

Aztán eltelt 3 hét és anyukám szépen felvilágosított, borzasztó hozzáállásomról:
- Úgy viselkedsz, mint egy GRINCS, 24 éves vagy, mit kell ennyire kiakadni ezen, én 20 éve ezt nézem és csak mostanában kezd bosszantani. Inkább menj, nézd meg az Igazából szerelmet vagy a Holidayt, attól mindenkinek karácsonyi hangulata támad. De ha folytatni akarod, akkor ajánlom a Grincset!

Mit volt mit tenni, megnéztem a Holidayt. De nem jött az érzés!
December első vasárnapján éreztem először hogy valami megmozdult bennem, amikor az első adventi hangulatú képemet fotóztam.  Feldíszítettem a lakást, megvettem az ajándékokat, meggyújtottam az összes illatos gyertyát amit csak találtam, mézeskalácsot sütöttem és úsztam a karácsonyi fényárban, mert ugye mindent ki kell dekorálni égősorral és már csak egy dolog hiányzott a  Karácsony.

Ekkor még nem is sejtettem, hogy minden a feje tetejére fog állni. Az XY-nak vett ajándék nem jó, mert azt megvette magának,  még a családból a 28 emberből csak 27-nek van ajándéka, de mégis mit vegyünk neki, az ünnepek alatt hogy legyen megoldva hogy szám szerint 5 helyre menjünk karácsonyozni, mert mindenki ragaszkodik hozzá hogy mindenkinél meglegyen tartva ez a szent ünnep és még sorolhatnám a problémákat. Azt hiszitek eltúlzom? Sajnos nem!


Pedig régen nem erről szólt a Karácsony nálunk. 24-én anyuval főztünk, apuval díszítettük a fát, jöttek a nagyszüleim vacsorára, megjött a Jézuska aki általában midig pulcsit, könyvet és határidőnaplót hozott. 10 éve kb mindig ezeket kérem és milyen nagy öröm azóta is. Ettünk, ittunk, társasoztunk.Majd másnap meglátogattuk az unokatestvéreimet, akikkel valami icipici aprósággal megleptük egymást és egy újabb nagy kajálással zártuk  karácsony első napját, második napján bekuckóztam magam a takaró alá és kiolvastam félig a könyvet még aznap, amit szent este kaptam a szüleimtől. 


Ellenben most valahogy minden más... Nem érzem azt a szívet melengető érzést mint gyerekkoromban, pedig nagyon vágyok rá. Én csak arra vágyom, hogy egy békés estét töltsek együtt a szüleimmel és a párommal, utána pedig csak kettesben eltölteni az ünnepből megmaradt napokat. Egy ilyen rohanó, katyvasz világban, mindez lehetetlen. 


De a legelkeserítőbb mégis az, hogy ezek a problémák egyre több ismerősömnél jelentkeznek és mindenki kellemetlennek találja, hogy erről beszéljen, mert fél, hogy úgy fog tűnni mintha ő utálná a karácsonyt, de ez nem igaz.


Én azt mondom minden elhatározás kérdése, attól hogy te nem élvezed úgy az ünnepeket, ahogy vannak ,még nem leszel morcos Grincs, aki tönkre akarja tenni mindenki karácsonyát. Csak merd azt mondani valamire, hogy állj ez nem jó, én ezt fogom tenni.


Miért vált ilyen merevvé a karácsony? Ti is úgy érzitek hogy megfojt az ünnepi hangulat és idegösszeomlást kaptok attól, hogy kötelező jelleggel meglepetést kell szerezni egy klassz ajándékkal a rokonoknak és a családnak? Sokat stresszeltek, nagy az elvárás? Valami másra vágytok? Vagy egyszerűen olyan ember lennél, aki imádja ezt a rohanó világot? Vagy csak szimplán nálatok jól működik az ünnepek leszervezése, koordinálása?


Akármelyik csoportba is tartozol, nem vagy rossz ember. Írjátok meg a véleményeteket! Kíváncsi vagyok!😊


Köszönöm, hogy elolvastátok. 

Jó karácsonyi készülődést. 
Puszi: - Grincs Bia


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések