Cassandra Clare: Éjsötét királynő (Gonosz fortélyok 3.)

Sziasztok!💛

Egy újabb Árnyvadász könyvvel jelentkezem nektek, ez pedig nem más mint az Éjsötét Királynő!

Az egyik legvártabb könyvem volt decemberben, sőt olyannyira, hogy közöltem aki ezzel meglep karácsonyra azt eskü szentté avatom. Meg is hozta hát a Jézuska aztán januárban bele is vetettem magam, hogy könnyes, szomorú búcsút vegyek a Gonosz Fortélyoktól. De ez most nagyon nem úgy sikerült ahogy én elterveztem.

Tartalom:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
A ​sötét titkok és a tiltott szerelem már az árnyvadászok létezését fenyegetik!
Ártatlanok vére folyt a Tanács termének lépcsőjén az árnyvadászok otthonában. Livia Blackthorn tragikus halála után a Klávéban a polgárháború réme kísért. A Blackthorn család néhány tagja Los Angelesbe menekül, ahol a boszorkánymesterek között pusztító kór forrását keresik.
Eközben Julian és Emma azon igyekeznek, hogy túltegyék magukat tiltott szerelmükön, és veszélyes küldetésre indulnak Tündérföldére A holtak fekete könyvéért. Végül olyan titkokra bukkannak a tündérek között, melyek akár végleg szétszakíthatják az árnyvilágot, és utat nyithatnak egy kilátástalan, sötét jövő felé. Emma és Julian az idővel versenyt futva igyekszik megmenteni az árnyvadászokat, mielőtt a parabataiok átkának rettenetes ereje végez velük és a szeretteikkel.
Lehet, hogy a kárhozat az igaz szerelem ára?
Lenyűgöző zárókötet az elsöprően sikeres nemzetközi bestsellerszerzőtől, Cassandra Clare-től.
Ismerd meg a Gonosz fortélyok trilógia végső, izgalmas fordulatait!


Borítóról: 


Egyszóval jellemezném csak: csodás. Nagyon tetszik, hogy a matt borítóba belecsempésztek egy kis fényt amitől olyan különlegesnek hat az egész koncepció. Illetve itt is megemlíteném az illusztrációkat, amik nagyon feldobják a könyvet olvasás közben.

A könyvről egy kicsit bővebben:


Hú hát hol is kezdjem, tényleg nagyon nehéz szavakba önteni mindazt ami most kavarog bennem. Csalódott vagyok, úgy érzem becsaptak, de az is lehet hogy csak túl nagy elvárásokkal indultam neki ennek a kötetnek.  Félre ne értsétek, nem volt rossz és nem lehúzni szeretném a storyt, de nekem hiányzott valami de nagyon. Na de akkor kezdjünk is neki.

Kaptunk 848 oldalt és rengeteg szereplőt kiknek szemszögéből haladt előre a cselekmény. Na  és itt álljunk meg egy pillanatra. 
Bődületesen sok lett ez a könyv! Elég lett volna 848 oldalnak a fele is és a történet néhol elvesztette a varázsát a sok történet szál miatt. Szinte követhetetlenné vált számomra és csak újra és újra jöttek az újabbnál-újabb emberek,fordulatok, amik nem vitték előrébb a cselekményt, csak könyv vastagságát növelték. 

Értem én, Cassie jót akart mindenkinek, azt szerette volna ha mindenki elégedetten teszi le ezt a könyvet. De hiába lett hosszú a könyv nem lett tartalmasabb. Helyette kaptunk egy hatalmas giccs parádét a végére.
Semmi nem úgy alakult, ahogy én gondoltam. 
Volt pár rész amiket imádtam, ilyenek voltak az Emma és Julian pillanatok, de olyan kevésnek éreztem őket, pedig itt ők a főszereplők és Blackthornok. Szerettem amikor Kit színrelépett (abszolút kedvenc karakterré nőtte ki magát a szemembe és alig várom hogy olvashassak még róla, mert rengeteg lehetőség van ebben a fiúban még) és Dru karaktere is pozitív irányba változott a szemembe. 

De voltak olyan karakterek akiket úgy érzem kicsinált az írónő. Ilyen Christina karaktere is, aki elvesztette a varázsát a szemembe a végére és nem azok miatt a döntések miatt, amiket hozott a történet folyamán, hanem egyszerűen amilyen izgalmas karakter volt az elején olyannyira laposodott el az utolsó oldalakra. 

És valahogy hiányzott ebből a könyvből az a bizonyos szív, azok az érzelmes pillanatok amikor még az olvasót is megríkatja a történet. Ott volt a próbálkozás, de nem jött át és borzasztóan hiányzott.

Összességében jó volt, tetszett, de többre számítottam, de azért azt a bizonyos 4 csillagot megérdemli a szemembe ha már ez a befejezése a Gonosz Fortélyoknak.

Azt hittem amúgy, hogy olyan élmény lesz ezt olvasni mint a Pokoli szerkezetek, amit már vagy milliószor olvastam és megunhatatlan, letehetetlen. De ez most csak egy egyszer olvasós könyv lett és ezt nagyon bánom! 


Idézetek


"Tiéd kezem, a szívem, a pengém. Csak mondd, mit kell tennem!"


"(…) bár a tündérkirálynő hazug volt, minden hazug ember mond néha igazat is, és egy nagy igazságot ő is biztosan kimondott: bánat nélkül nem létezik öröm."


"(…) minden döntésnek hosszú utóélete van. Senki sem tudhatja, milyen választás mihez vezet. Nincs más lehetőség, mint hogy azt a döntést hozzuk meg, ami abban a pillanatban a legjobbnak tűnik."


"Senkinek nem tesz jót, ha túlságosan sokáig néz visszafelé, és megfeledkezik az előtte álló jövőről."


"Bárki szerencsés lehet, ha kijut neki valami olyasmi, amit Magnus és Alec a magáénak tudhatott."




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések