Lisa Jewell: A fenti lakók

Sziasztok!

Decemberben, sikerül egy nagyszerű nyereményjáték keretein belül lecsapnom, egy igazán flancos Libri könyvutalványra, amit amint kézhez kaptam, rohantam is beváltani a legközelebbi könyvesboltba, ami nem fogjatok elhinni, de 5 percnyire van onnan, ahol lakom. Na jó, de csak autóval, de most nem ez a lényeg. (Már megint eltértem a lényegtől.)

 Hanem a könyv, amivel már körülbelül egy hónapja szemezek és most sikerült elolvasnom. 

És mit ne mondjak, hatalmas meglepetést okozott!


Fülszöveg:

London, egyik divatos kerületében, Chelsea-ben áll egy jókora ház, amelyben egy kisbaba ébredezik a bölcsőben. Jól táplált, szépen gondját viselik. Örömmel várja, hogy valaki felvegye.

A konyhában holtestek oszlanak. Valaki sietős üzenetet firkantott melléjük. Már több napja halottak. Ki vagy kik viselték gondját a kisbabának? És hova lettek?

Két család ügyei gabalyodnak össze.

Ebben a házban nagyon sötét titkok lakoznak.


Könyv adatai:

Kiadó: XXI. század kiadó

ISBN: 9789635681587

Oldalszám: 304 

Fordító: Katona Ágnes

Eredeti cím: The Family Upstairs


Véleményem a történetről:

Elég nehezen szedem össze magam ahhoz, hogy gördülékenyen kifejezzem a gondolataim. Sokkhatás alatt állok. Vártam A fenti lakókat. Nagyon megszerettem volna ismerni őket, de amit kaptam, a könyv elolvasása után, az padlóra küldött jó és rossz értelemben is. Fogalmam sem volt, hogy ennyi szörnyűségét, lelket tépő gondolatot lehet 304 oldalba sűríteni. De Liza Jewell írónőnek sikerült, ráadásul fantasztikusan.

A pszicho-thrillerek egy érdekes műfaj, nem kap az olvasó vérben tocsogó képeket, helyette inkább az elméjének a kínzására fókuszál, ripityára töri azt.

A történet középpontjában egy baba és egy ház áll, vagyis inkább úgy fogalmaznám, az a középpontja mindennek. Ebben a házban él a Lamb család. Apa, anya, egy fiú és egy lány. Szép család ők, nincsnek anyagi problémáik, vagyonosok, helyet foglalnak a társadalmi ranglétrán.

Van egy ház, melynek emeletére hónapról-hónapra idegenek költöznek. Ez ugyanaz a ház, amiben a Lamb család él. Csak egy ideig maradnak, aztán mégsem. Ezek az idegenek ismerik egymást, valamilyen szinten, de kicsit sem hasonlítanak egymásra. Felnőttek és gyerekek. Egy fura katyvasz elegyei ők.

És ott van a baba. Minden a babáról szól...

Ez a baba most felnőtt és 25 év után visszatért, ugyanis megörökölte a házat.

Ebbe a zavaros történetbe csöppen az olvasó, mikor neki áll A fenti lakók című könyvnek. A hideg is kiráz, mióta olvastam. Egy igazi "pszichológiai hadviselés" az emberi elme számára. Lassan bontakozik ki, váltott szemszögekből olvashatjuk a történetet, 25 évvel ezelőtti események és a jelen szála ér össze. Már az elején érzi az ember, hogy itt nincs kegyelem és boldogság. Emberi manipuláció és bántalmazás, ami már agymosáshoz közelít vagy talán az is.

A fülszöveget és a borítót elnézve, azt hittem valami "szirupos", lagymatag thrillert kapok majd. Hatalmasat tévedtem. A fenti lakók zseniális, le a kalappal az írónő elött. A legerősebb tulajdonsága, hogy annyira valós a történet, mert ha belegondolunk, tényleg megtörténhet bárkivel és bárhol. De egyben beleülteti a paranoiát is az emberbe. Mi van ha én is tapasztaltam már ilyet, csak nem vettem észre? Garantálom, ha elolvassátok, napokig fog titeket is ez a kérdés foglalkoztatni.

De a legmeglepőbb talán számomra mégis a történet vége lett. Na én ott padlót fogtam. Az írónő ott csavar a történeten, ahol kell, ahol már úgy érzi az olvasó, hogy biztonságban van, aztán kiderül, hogy soha nem is volt.

Ez után a könyv után egész biztosan számot fogsz vetni az életed minden területén, mert bizony sokak élete sokkal nehezebb lehet, mint a tiéd. Átértékeled a családod, a barátaidat, hogy van ruhád és étel az asztalodon. Bátran ajánlom, azoknak is akik nem szeretik a thrillert, mert ez nem csak a borzongásról szól. Hanem az emberekről és az életről!


Értékelésem: 5/5*





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések