Sarah J. Maas: Föld és Vér háza ( Crescent City 1.)

 Sziasztok!

A Könyvmolyképző kiadó jóvoltából sikerült a kezembe fogni, ezt a nagyszerű féltéglát. Sokáig
húztam, halasztottam a Föld és vér házát, kicsit tartva attól, hogy az írónő legújabb alkotása, nem fogja megütni azt a színvonalat, amit az előző két sorozatában felépített, de meglepően tapasztaltam, itt ettől abszolút nem kell félni. Teljesen új világ kép, tökéletes felépítéssel és igazán egyedi karakterekkel. SJM új kötetében, hatalmasat alkotott.


Fülszöveg:

A #1 New York Times bestsellerszerő Sarah J. Maas a Föld és vér házával indítja útnak legújabb sikersorozatát, a Crescent Cityt:  a félig tündér, félig ember Bryce Quinlan történetével, aki bosszút esküszik egy mágiával, veszéllyel és perzselő szenvedéllyel teli modern fantasyvilágban.

A félig tündér, félig ember Bryce Quinlan imádja az életét. Minden estét bulizással tölt, és eltökélte, hogy kiélvezi mindazt amit Lunathion - azaz Crescent City - nyújthat. Csakhogy egy kegyetlen gyilkosság  alapjaiban rendíti meg a várost, és Bryce világa darabokra hullik.

Két évvel később Bryce még mindig a város legismertebb szórakozóhelyeit járja, immár feledés reményében, ám hirtelen folytatódnak a gyilkosságok. A hírhedt bukott angyalt, Hunt Athalart megbízzák, hogy figyelje minden lépését, és Bryce rájön, nem menekülhet többé a feledésbe.

Bryce és Hunt igyekszik kideríteni az igazságot - és feldolgozni saját múltjuk szörnyűségeit. A megbolygatott szálak a város legsötétebb részein és háborúban álló kontinenseken keresztül egyenesen a pokol bugyraiba vezetnek, ahol az évezredek óta szunnyadó erők most ébredezni kezdenek...

Adatok:

Kiadó: Könyvmolyképző

ISBN: 9789635613700

Oldalszám: 912

A könyvet itt tudjátok beszerezni


Véleményem:

A történetünk Crescent City utcáin veszi kezdetét két lánnyal a főszerepben, akik nagy kanállal falják az életet. Bryce és Danika elválaszthatatlanok, barátnők már évek óta. Buliznak, szórakoznak és nem vetik meg az ital és a drogok okozta élvezeteket sem. 

Így csöppentem bele, mint olvasó Lunathion azaz Crescent City sokszínű forgatagába. Az írónő természetfeletti lények tárházát soroltatja fel, komoly politikai és hierarchiai rendszerrel, vallással. Egy társadalmat épít fel, mellyel azelőtt, még sosem találkoztam könyvek lapjain. Precizitás és pontosság jellemzi, mintha én is ott éltem volna köztük, mintha ismertem volna Crescent City lakosságát. Így már az elején világossá vált számomra, hogy a Föld és vér háza nem egy laza tini fantasy regény lesz. És nem is az. 

Miután brutális gyilkosságok láncolata rázza meg a város, én is padlót fogtam. 100 oldal szórakozás és bulizás után, jön a hideg zuhany, amire senki nem számít. Bryce világa összedől, darabjaira hullik és a csupa öröm lány, a fájdalom legmélyebb bugyrait járja meg. Két év évvel később Bryce fontos küldetést kap, ki kell derítenie, mi történt azon a tragikus éjszakán, évekkel ezelőtt.

Számomra igen fontosnak bizonyult az a tény, hogy a Föld és vér háza nem egy romantikus, fantasy köntösbe bújtatott regényecske, hanem fontos és kiforrot krimi szál bontakozik benne, és nem a szerelmen, hanem a szeretet ereje kerül előtérbe és minden más háttérbe szorul. Ez igazán különleges és új vonal az írónőtől. Bryce és Hunt kapcsolata, nagyon lassan bontakozik ki, hiszen mindketten sok sérelmet hordoznak a lelkükben. Ezzel párhuzamosan ismerhetjük, meg a Bryce, barátai iránt érzett végtelen szeretetét is. Számomra ez a két szál mindent vitt.

Több, mint 900 oldalt ölel fel a könyv, de az utolsó 200 oldal hozza el azt a fordulatot, amire senki sem számít. Hirtelen mindenki gyanússá válik, titkok kerülnek felszínre és karaktereink számot vetnek. Crescent Cityben az írónő világ legnagyobb igazságát rejtette el: "Szeretettel, bármi lehetséges", ez a mottó motiválja karaktereinket végig a küzdelmes úton.


Összességében, én padlót fogtam! SJM zseniális és  mindig megtud lepni. Ebben a kötetében, mert nagyokat kockáztatni és milyen jól tette. A cselekmény zseniálisra sikeredett, bár aki nem szereti a hosszú leírásokat, annak nem biztos, hogy első körben kedvencé fog válni a könyv, de véleményem szerint szükséges ez a sok információ. Szerettem a felnőttes hangzás, a csúnya szófoszlányokat, hogy a karaktereknek vannak hibáik. Abszolút kedvenc karakterem Ruhn volt, mogorva, egyedi, nagyszájú, de helyén van a szíve. Kíváncsi vagyok mit tartogat még szereplőinknek az írónő.

Értékelésem: 5/5 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések