Barbara O'Neal: Amikor még hittünk a sellőkben

 Sziasztok!

Szeretitek, a komolyabb hangvételű könyveket? Vagy esetleg egy mély, komoly témákat feszegető
könyvre vágytok?

Akkor azt hiszem, Barbara O'Neal: Amikor még hittünk a sellőkben című könyve, ami a Könyvmolyképző kiadó gondozásában jelent meg, pont a neked való könyv lesz.


Tartalom:

A testvére tizenöt éve halott...ám egy nap feltűnik a tévéhíradóban.

Josie Bianci évekkel korábban, egy vonaton elkövetett terrortámadás következtében életét vesztette. örökre elment. Legalábbis testvére Kit, a Santa Cruz-i traumatológus ebben a hitben él.

ám néhány szívfacsaró pillanat elég, hogy feje tetejére állítsa Kit világát. Egy aucklandi szórakozóhely tűzesetéről beszámoló riportban felbukkan egy nő a füstben, a romok között botorkálva. Hihetetlenül - és összetéveszthetetlenül - hasonlít Josiera. Kitet elárasztják az érzelmei, úrrá lesz rajta a gyász, a veszteség és a harag, de talán most ezeket feloldhatja,  ha megtalálhatja a hamis életet élő testvérét. Új-Zélandra érkezve Kit egyben a múltjában is utazást tesz: felfedezi a régi napokat Josie-val a parton és azt a kallódó tinédzser fiút, a családjuk része lett. És a traumát, amely egész életükben kísértette a testvéreket.

Két nővér csak úgy találhat ismét egymásra, ha felfedik a régen eltemetett titkokat, és szembe néznek a keserű igazsággal,  amely túl sokáig tartotta őket távol egymástól. Ám ahhoz, hogy újra felépítsék a kapcsolatukat, talán mindent el kell veszíteniük.

Éld át megható történetüket!


Adatok:

Kiadó: Könyvmolyképző

ISBN: 9789635618866

Oldalszám: 405

A könyvet itt tudjátok megvásárolni


Véleményem:

A fülszöveg alapján egy könnyed témát boncolgató olvasmányra számítottam. Gondoltam van pár titok, pár rejtély, talán valami megrázó esemény, mindezeket gyorsan feldolgozzák, aztán boldogan éltek hőseink, míg megnem haltak. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen gyönyörű, hangzatos cím mögött, egy ennyire sötét, mélabús történet bújik meg.

A történet két szálon fut, két szemszögből ismerhetjük meg az események láncolatát, miközben a karakterek is elvesznek múltbéli emlékeikben.

Kit a múltban ragadt, gyászolja a testvérét Josiet, aki egy tragikus vonatbalesetben veszítette életét. A másik szemszög Josie-é aki él és virul, de teljesen új életben és új névvel él. 

De mégis mi történhetett Josie-val? Mi késztette arra, hogy hátrahagyjon mindent?

A cselekmény nagyon erősen indul, hiszen mindjárt az események középpontjában találjuk magunkat. Kit megpillantja Josiet a híradóban, de a lány akkor már közel 15 éve halott. Az események gyorsan pörögnek és váltakoznak. A lányok felelevenítik a gyerekkori traumáikat, és ahogy haladunk előre a történetben, a múlt és jelen történései egyensúlyba kerülnek egymással. Néhol, mindezt nagyon gyorsnak találtam és hiányérzetem volt egy-egy fejezetnél. Csapongott a cselekmény, így a lezárása sem olyan volt, mint amire számítottam. Pedig a téma választás, annyira megérdemelt volna egy kicsit lassabb történetvezetést. Nekem ez  sajnos, nagyon sokat elvett az olvasási élményemből, amit picit nehezményezek.

Barbara O'Neal könyve, olyan megrázó témákat boncolgat, mint az elhanyagolás, gyerekbántalmazás, függőség, depresszió és halál. Nagyon mély és velőtrázó témák, amik borzasztóan megviseltek, mint olvasó. Végig pórbáltam rájönni a miértekre, kerestem a választ a sorok között, sajnáltam a lányokat. Anyaként pedig mélyen megbotránkoztam. Másképp láttam a történetet, mint anno, ha tinédzserként fogom a kezembe ezt a típusú könyvet. Bár szörnyen távol álltak tőlem a karakterek, megtudtam érteni Josiet, de a cselekedetei nem voltak helyesek. Talán én is így cselekedtem volna, sose derül ki, de azt hiszem nem volt választása a lánynak, az adott szituációban. Sajnáltam Kitet, mert a múlt szörnyűségeit eltemette magában, de ettől függetlenül nem tűntek el az emlékek. Nagyon nehéz és ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni.

Mindezek után összességében, Amikor még hittünk a sellőkben remek könyv, bár van pár hiányossága, de ettől függetlenül nagyon jó olvasmány. Aki szereti a könnyedebb romantikus-krimis szálakat, annak nagyon fog tetszeni és bátran merem ajánlani.


Értékelésem: 3,5-4*

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések