Clare Mackintosh: Húsz óra a halálig

Sziasztok!

Márciusban, egy igazán izgalmas felkéréssel keresett meg az Álomgyár kiadó, ami annyira gyorsan elnyerte a tetszésemet, hogy nem is vacilláltam sokat, és igent mondtam gyorsan a felkérésre. A hónapban részt vehettem a kiadó által szervezett, második alkalommal megrendezett, Könyvhelyzet  - Álomgyár Könyvklub élő live kibeszélőjében. A liveot vissza nézhetitek, az Álomgyár Magazin facebook oldalán. A márciusi könyv nem más, mint Clare Mckintosh: Húsz óra a halállig című thrillere volt.


Fülszöveg:

Izzik a levegő az első közvetlen London-Sydney járaton. Azt beszélik, celebek is ülnek az első osztály utasai között - a világ kíváncsian követi a történelmi repülőutat. A légiutaskísérő Mina igyekszik az utasokra koncentrálni, ahelyett, hogy otthon maradt ötéves kislánya problémáin és romba dőlő házasságán  járna az esze. De amint elemelkednek a földről, Mina egy dermesztő, névnélküli üzenetet kap. Valaki azt akarja, hogy a gép soha ne érje el úti célját. Minától együttműködést várnak... és tudják, hogy érhetik ezt el. Húsz óra van hátra a leszállásig. Sok minden történhet húsz óra alatt... 

A Sunday Times bestsellerszerző, Clare Mackintosh regénye garantáltan az utóbbi idők egyik legizgalmasabb thrillere. A szerző zseniálisan mozgatja a szálakat, mígnem kiderül, mi az elkövetők célja, és miért éppen Mina az, akinek választania kell sok-sok ismeretlen vagy számára a legfontosabb személy élete között.


Adatok:

Kiadó: Álomgyár

ISBN: 9789635701797

Oldalszám: 464

A könyvet, itt tudjátok megvásárolni


Véleményem:

Egy jó thriller alapja a borzongás. Az érzés, mintha folytatgatnának belűről. Clare Mckintosh írónő gondoskodott arról, hogy könyvének az olvasói kétszer is meggondolják, hogy legközelebb is repülőre szálljanak-e.

A történet középpontjában Mina áll, aki legiutaskísérőként száll fel egy újonnan induló járatra. Minának bőven kijutott a rosszból az utóbbi időben, problémák árnyékolják be a házasságát és a kislánya szocializációjával is gondok adódtak. A nő ebből felfordult életből próbál egy kicsit kizökkenni, így plusz műszakot vállal. A járat körül amúgy is nagy a felhajtás, mert ez az első közvetlen repülő ami Anglia és Ausztrália között közlekedik. Ezt a média felhajtást lovagolják meg, modern korunk terroristái, akik Minát zsarolják, hogy tervük beteljesülhessön.  De vajon, meddig képes elmenni egy anya, hogy megmentse a gyermekét? Hol az erkölcsi határ, amikor több száz ember élete a tét? 

A Húsz óra a halálig cselekménye, váltakozó szemszögekből bontakozik ki. A fő szemszögek Mináé, Adamé aki Mina férje és az utasoké, akik a járaton utaznak. Földön és levegőbe követhetjük nyomon az események láncolatait, de továbbra is Mina viszi hátán a történetet. Ettől függetlenül, nekem a kedvenc részeim mégis az utasok szemszögeiből íródtak. Ki miért, milyen indíttatásból ül a gépen, kihez utazik, mi a célja. Igazán érdekesen hatottak, ezek a fejezetek a könyvben.

A könyv feléig a cselekmény lassan halad, fokozatosan épül fel, majd hirtelen a történések középpontjába csöppenünk. Ez a hirtelen váltás nekem, kicsit túl gyors tempót diktált. Jó lett volna, ha az írónő egy kicsit jobban kezeli az események sorozatát, bár őszintén megvallom a könyv fináléjával ügyesen korrigálta mindezt. 

Számomra megdöbbentő volt az írónő könyve. A terroristák követelései, szinte már a nonszensz kategóriát súrolja. Hihetetlennek tűnik, hogy mindez egy ember agyából pattan ki és magával ragad egy magasztos eszmény kitudja hány támogatót és embert. Szörnyű bele gondolni abba, ahogy az agymosás milyen szinteket súrol ebben a könyvben.

Fontos szerepet tölt be a család fontossága. Egy anya küzdelmeit követhetjük nyomon, aki viaskodik az igazság érzetével, a munkája felé való alázatos elhivatottságával, miközben fenyegető üzenetek kap arról, hogy a családja veszélyben forog. Ezzel a szállal tudtam a legjobban azonosulni. Rengeteget agyaltam azon, vajon én mit tennék, ilyen szituációban. Mi lenne a helyes döntés? Szerintem addig ezt senki sem tudja, amíg nem kerül ilyen szituációban. 

Borzasztóan valósághűen hat a könyv, hisz egy olyan világban élünk ahol a terrorizmus különböző alakokat ölt. Szorongással töltött el végig a könyv olvasása, sosem tudtam kiben bízhatok és kiben nem, mint olvasó. Mint, már feljebb is említettem a legmegdöbbentőbbre, mégis a finálé sikeredett. Amikor már azt hittem, kész vége ennyi volt, az írónő újra bedobott egy magas labdát és a könyv véget ért. Én meg lefagyva ültem és csak kapkodtam a levegőt, így nem érhet véget. De igen.

Összességében, egy igazán érdekes thrillert foghattam a kezembe. Aki szereti a terrorizmus témáját feldolgozó olvasmányokat, az imádni fogja. De mindképpen győzze kivárni az igazi akció dús jeleneteket, mert a könyv alaposan megváratja az olvasót. Illetve ajánlom a kezdő thriller olvasóknak, ugyanis megfelelő könyv lesz a műfaj bevezetésébe.


Értékelésem: 4/5 *


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések