Ambrose Perry: Minden testek sorsa (Raven, Fisher és Simpson 1.)

Sziasztok!

Májusi TBR listám egyik legjobban várt olvasmánya volt, a Minden testek sorsa. Már a megjelenése
elött tudta, hogy mindenképpen elszeretném olvasni, ugyanis a fülszöveg teljesen levett a lábamról. Bár nem kicsit izgultam, ugyanis elég nagy elvárásokkal indultam neki az olvasásának. Jelentem, nem kellett csalódnom, sőt talán még jobban magával ragadott, mint amire számítani mertem.


 Fülszöveg:

A Régi Városban halott fiatal nőkre bukkannak, akik mind hasonlóan hátborzongató véget értek.⁣⁣

Will Raven, az orvostanhallgató, az Új Városban hamarosan a zseniális és híres dr. Simpson tanonca lesz⁣⁣

Simpson mindenkit fogad a megosztott város leggazdagabbjától a legszegényebbjéig. A háza senkiéhez sem hasonlít,⁣⁣ tömve van az odalátogató tudósokkal és merész kísérletekkel az érzéstelenítés új gyakorlatában. Raven itt ismerkedik meg Sarah Fisherrel, aki felismeri a fiút kísérő veszélyt, és azonnal ellenszenvesnek találja Ravent. A lány ugyanolyan intelligens, mint ő, de nem rendelkezik előjogokkal, amelyekből különösen az orvosi képzés lenne számára fontos.⁣⁣

Miután mindkettejüknek megvan rá az oka, hogy közelebbről is vizsgálni kezdjék a titokzatos haláleseteket, Raven és Sarah beleveti magát Edinburgh alvilágának legsötétebb árnyai közé, ahol, ha életben akarnak maradni, túl kell lépniük különbségeiken.⁣⁣

Add át magad a rejtélyeknek!


Adatok:

Kiadó: Könyvmolyképző

ISBN: 9789634578116 

Oldalszám: 432

Eredeti cím: The Way of All Flesh

Fordította: Roehnelt Zsuzsanna

A könyvet, itt tudjátok beszerezni


Véleményem:

Ambrose Perry frissen megjelent könyvének, a Minden testek sorsa borítóján az áll alcím gyanánt, hogy "Edingburgh, 1847 - az orvoslás, a pénz és a gyilkosságok városa". Ennél találóbban nem is lehetne jellemezni, ezt a regényt. Az író páros - igen, jól hallottátok Perry neve mögött egy írópáros áll - visszakalauzolja az olvasót, a Viktória korabeli Angliába, ahol belecsöppenünk a kor, húsbavágóan őszinte világába. Itt nincs fényűzés és hiú ábrándok, csak a rideg valósága a történetnek, ami engem szinte elemi erővel szippantott magába.

A történet főhőse Will, egy orvos tanonc, aki egy jóhírű professzor szárnyai alá kerül, hogy tanuljon tőle. Dr. Simpson mellett, Will olyan dolgokat tapasztal meg az orvoslás tudományában, ami még a fiatal fiút is megviseli és sokszor megkérdőjelezi saját pályaválasztását. A professzor házában ismerkedik meg Sarahval, a szabad gondolkodású szobalánnyal, aki nyitottságával, őszinteségével és amolyan "nem szobalányhoz méltó viselkedésével" még jobban összezavarni látszik a fiút. Ám amikor mindkettőjük ismerőseit holtan találják, Will és Sarah összefüggések láncolatait vélik felfedezni és kénytelenek összefogni, hogy kézre kerítsék a tettest. 

A fülszöveg alapján, én egy amolyan nyomozós, krimiszálás, szerelmi történetre számítottam. Hamar rákellett jönnöm, hogy énnél nagyobbat nem is tévedhettem volna. A könyv egy erős kezdéssel indítja útjára a cselekményt. Egy gyilkossággal indít, ami végig fontos szerepet játszik, de nem fontosabbat, mint az orvoslás tudományának bemutatása. Ezen belül is, a kornak megfelelő szülészet - nőgyógyászat szakiránya kapja a legnagyobb hangsúlyt. Mindez, a 18. századi Angliában, csak egy kialakuló irányzat, ami még nagyon gyerekcipőben jár. Ezt a témát Perry, olyan valós és korhű leírásokkal tárja az olvasó elé, hogy sokszor azon kaptam magam, hogy görcsbe rándul a gyomrom. Hiszen, én is édesanya vagyok és tudom, mivel jár egy gyermek világra hozatala, ami jelen korunkban sem mindig egy egyszerű menet. Hát még, ha egy olyan korban él az ember, amikor a csecsemő halandóság igen magas és az, hogy életedet veszítheted a szülés során szinte már elfogadott tény. 

Mind a gyilkosságok, mind  a tudomány fejlődésének hatásai összefüggenek egymással és párhuzamosan viszik előre a történetet.

A krimi része, illetve az amikor Will és Sarah nyomoz, igazán figyelemre méltó. Úgy éreztem, mintha egy Sherlock Holmes regénybe csöppentem volna. Nem voltak brilliáns csavarok, de érdekfeszítő volt, ahogy nulláról elindulva, végül kiderül a tettes kiléte. Ami, hogy őszinte legyek, már az elején sejthető, de ettől függetlenül roppant izgalmas volt végig a cselekmény. Nem lankad a figyelem, gördülékenyen olvasható és totálisan magába szippant. Nagyon élveztem és izgatottan várom, hogy a kiadó mikor jelenteti meg a trilógia további részeit. Mert én egész biztos, hogy az elsők között fogok lecsapni rájuk. Totális rajongás lett úrra rajtam és abszolút szerelem lett számomra.

Végszó gyanánt, pedig külön említést szeretnék tenni a borító terv, csodaszép kivitelezésére. A motívumok és minták, azonnal a Viktória korabeli Edinburghbe repíti az olvasót, és itt-ott pár célzást is fellelhetünk benne a történetet illetően. Míg az aranyozott díszítés, amolyan "régies" külsőt kölcsönöz a regényhez. Ritkán térek ki borítótervre, de ez valami zseniálisra sikeredett.


Értékelésem: 5/5*

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések