Steve Berry: A borostyánszoba

Sziasztok!

Ezer éve már, hogy egy Steve Berry könyvet a kezembe fogtam. Így nagy örömmel töltött el, amikor
felfedeztem, hogy nem sokára megjeleni A borostyánszoba. Új kiadónál, új köntösbe bújtatva, egy már sokak által jól ismert történet.

Innen is, köszönöm szépen a kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam.


 Tartalom:

Rachel Cutler elismert bírónő, jó feleség és gyermekeit féltő anya. Egy nap édesapja rejtélyes körülmények között életét veszti, és a családi hagyatékban Rachel egy titokzatos névre bukkant: borostyánszoba. Rachel az igazság nyomában Németországba utazik, és mit sem sejtve belesétál a kémek, műkincstolvajok és bérgyilkosok csapdájába, amely mögött egy kegyelmet nem ismerő hatalom áll, aki világuralomra tör.⁣

A drágakövekből megalkotott borostyánszoba az egyik legnagyszerűbb műalkotás, amit ember valaha készített. A nácik 1941-ben szerezték meg a műkincset, de amikor a Szövetségesek elkezdték a bombázásokat, a borostyánszobának nyoma veszett, és azóta sem látta senki. Most azonban két férfi brutális hajszát indít a rejtélyes kincs megszerzéséért…


Adatok:

Kiadó: GABO

ISBN:  9789634069805

Oldalszám: 504

A könyvet, itt tudjátok beszerezni


Véleményem:

Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy Steve Berry milyen típusú könyveket ír, általában vissza szoktam kérdezni, hogy ismeri-e Dan Brownt. Valahogy, Brown neve sokkal jobban eggyé vált a kortárs irodalomban a kalandregényekkel, történelmi és krimi regényekkel. Ő sokkal jobban, betudott robbanni a köztudatba. Talán a könyveinek a megfilmesítése végett. Pedig pályatársa Berry sem panaszkodhat, mert rengeteg jó regénnyel örvendeztette már meg olvasótáborát. Leghírhedtebb karaktere, Cotton Malone ex nyomozó. Ezért is örültem meg annyira, mert végre egy könyv, amiben nem ő a főszereplő, de a cselekmény hangulata továbbra is azonos. 

Steve Berry könyveinek középpontjában, mindig egy múltbéli rejtély áll, ezt szokta az író  megspékelni izgalommal és briliáns fordulatokkal. Nem történt ez most sem másképp, csak most a történet középpontjában Rachel Cutler áll. 

Cutler bírónő nem régen különös körülmények között veszítette el az édesapját, aki egy titokzatos üzenetet hagy lánya számára. Az öreg úr figyelmezteti Rachelt, hogy történjen bármi, sose keresse fel régi levelező társát, és soha de soha ne keresse a borostyánszobát. Rachel nem bír a kíváncsiságával és szembe megy apja intelmeivel, elutazik Németországba, ahol egy különösen veszélyes kaland veszi kezdetét. A borostyánszobát nagyon sokan keresek már évtizedek óta és vannak akik bármit megtennének azért, hogy övék legyen a világ nyolcadik csodája mely a feledés homályába veszett. Elindul a versenyfutás az idővel és a hivatásos kincsvadászokkal, bérgyilkosokkal és Rachelnek be kell látnia, hogy élete legveszélyesebb kalandjára vállalkozott és itt már nem csak a borostyán szóbáról szól minden.

Kimondottan tetszett, hogy az író mennyire ragaszkodott a cselekmény, történelmi háttérének hitelességéhez. Kicsit nyomoztam ám én is, mert annyira magával ragadott a borostyánszoba legendája. Meglepődtem, amikor tényleg a valós feltételezéseket olvashattam és nem csak végig a fikciót. Nekem ennél több nem is kellett, hogy azonnal magával ragadjon a történet. És bár aki kicsit is jártas a témában tudja, hogy a szobát sosem találták meg, azért piszkosul izgalmas maga a feltételezés, hogy valaki megtalálhatja azt, ami már évtizedek óta elveszett. Vajon Berry karaktereinek sikerülni fog? Lehetséges egyáltalán?
Sosem árulom el, ez legyen csak az én huncut titkom. Mindemellett a hitelesség mellett, fontos szerepet kapott a cselekmény azon része, ami az író saját ágy szüleménye. Az egész cselekmény szál vezetése szerintem, nagyon jó összhangban volt egymással. 

A karakterek jól kidolgozottak, mind a jó, mind a rossz fiúk. Bár azonosulni egyikőjükkel sem tudtam, ez adott esetben nem volt zavaró számomra. Vannak olyan történetek ahol kimondottan jó érzéssel tölt el a pártatlanság.  Ahogy olvastam a könyvet nekem csak egy cél lobogott a szemem előtt, akárki is találja meg a borostyánszobát - már ha tényleg lehetséges megtalálni - csak találja meg. Had fedezzem fel én is lapokon keresztül, a világ nyolcadik csodáját. 

Összességében, nagyon szerettem. Berry kimondottan ért azokhoz a zseniális csavarokhoz, melyek az adott könyv műfajához elengedhetetlenek. Nem állítom, hogy A borostyánszoba lenne az író legerősebb könyve, mert nem az, de a témaválasztása tényleg mindent vitt. Fantasztikus volt.


Értékelésem: 4/5*

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések